wtorek, 23 czerwca 2009

Stara Łódź















Mieszkam w Łodzi i choć nie jestem typowym mieszczuchem bo mam dom z ogrodem na jej przedmieściach. Jednak kiedy jestem w centrum za każdym razem odkrywam jakieś wspaniałe fragmenty elewacji secesyjnych kamienic. Lubię wracać do starych zdjęć pokazujących budynki których juz nie ma.


Park na Helenowie został ponownie otwarty ale daleko mu do świetności z jego początków. Powstał w 1885 i był najwspanialszym i najokazalszym zieleńcem . Były tam kaskady i wodotryski dzięki bliskości rzeki Łódki. Pierw jednak powstał tam wyszynk zorganizowany przez spadkobierców piwowara Karola Andsadta i przy okazji powstał park rozrywki. Tam też w 1898 zorganizowano pierwszy wzlot balonem, były wyścigi, ognie sztuczne. Bywał tutaj też Tuwim o czym wspomina w Kwiatach polskich. Przeglądajac zdjęcia jedno z nich tak mnie zainspirowało ze mam nadzieję niedługo powstanie z niego praca metodą transferu.

2 komentarze:

  1. Witaj ,
    dziekuje za twoje piekne zdjecia i informacje , zapraszam do mojego bloga , i serdecznie pozdrawiam ,
    tez jestem Lodzianka !,
    W.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę wzbogacić twoją galerie parku Helenowskiego o kilkadziesiąt starych pocztówek. W zamian oczekuję tylko pocztówki lub zdjęcia Dworca Fabrycznego od strony ul. Kilińskiego przed rokiem 1945

    OdpowiedzUsuń